September

NCK

30-9

Dit
jaar mocht ik mijn club weer vertegenwoordigen op het NCK. We hadden
hier 1,5 maand voor getraind dus hoopten op een goede uitslag. Al
gelijk vanaf de start draaiden we goed en hadden we er een goed tempo
achter zitten. Na 5 kilometer al haalden we de eerste ploeg in die 1
minuut voor ons was gestart en na 10 kilometer de tweede. Met tegenwind
ging het met ons wat minder, omdat we een beetje de kracht mistte, maar
we bleven een best hoog tempo rijden. Na 35 kilometer werden we dan ook
ingehaald door de uiteindelijke tweede. Nadat we waren ingehaald
haalden we hun weer in en onstond er wat irritatie bij ze. Uiteindelijk
reden ze toch langzaam weg bij ons toen het bij hun goed begon te
draaien. Toen haalden we ook nog de derde in. Niek moest 8 kilometer
voor het einde lossen, maar dat is geen schande als 2e jaars
nieuweling. We finishte uiteindelijk als 8e en daar waren we dik
tevreden mee.

Wernhout

24-9

Eindelijk
heb ik dan mijn eerste wedstrijd van mijn leven gewonnen. Het gebeurde
allemaal in Wernhout. Waarschijnlijk werd dit mijn laatste wedstrijd
van het seizoen, dus ik wilde zeker wel wat laten zien. Op een kwart
van de wedstrijd kwam ik weg te zitten met zijn vijven. We bouwden een
aardige voorsprong op en draaiden aardig. Maar toen het peloton begon
te rijden waaren we ook zo weer bijgehaald. Op drie ronden voor het
eind probeerde ik het maar weer eens. Ik reed met nog twee in mijn wiel
naar een ontsnapte. Het werd de beslissende kopgroep van 4. Ik
demareerde de laatste kilometer. Niemand kon me volgen en zo won ik. Ik
won ook nog de leidersprijs.

Zemst – Laar

16-9

Er
stonden rond de 200 man aan de start en met een paar kasseistroken erin
was voorin rijden noodzakelijk. Nadat we eindelijk gestart waren na een
lange neutralisatie door een valpartij, bleef ik goed van voren rijden.
Toen er 5 man weg waren sprong ik erachter aan met de latere winnaar en
nog een Nederlander. Toen we er bijna bij waren voelde ik mijn
achterband leeg lopen. Ik moest heel het peloton voorbij laten gaan
voor ik geholpen kon worden. Toen er een nieuw wiel in stond sloot ik
net aan bij de laatste auto. Ik kwam net voor een gelost groepje te
rijden, die later uit koers moesten. Ik kwam met veel moeite terug in
het peloton. Daar heb ik lange tijd uitgerust achterin het peloton
omdat ik eigenlijk helemaal kapot zat. Later in de wedstrijd kwam ik er
weer doorheen en reed naar voren en eindigde als 35e in het peloton als
3e groep.

Grand Prix Ruebliland

8/10-9

Ik
mocht namens het district starten in deze wereldbekerwedstrijd. We
reden weer voor de Nederlandse selectie. Ik verwachtte er een keer echt
te gaan klimmen. Maar toen we er waren bleek het toch tegen te vallen.
Er waren niet echt lange klimmen.

De eerste etappe ging
over 112 kilometer. Ik kon de hele tijd goed volgen en viel ook nog een
paar keer aan. Uiteindelijk eindigde ik in het peloton op een 20e plek
achter een kopgroep van 8.

De tweede dag stonden er 2
etappes op het programma van 60 kilometer. De eerste etappe ging me
goed af. Ik kon weer goed volgen en ik eindigde in het peloton op de
48e plek. De tweede etappe ging ook goed tot ik in de afdaling net
achter een valpartij zat en zelf ook onderuit ging. Ik vloog voorover
en kwam tot stilstand tegen een hek wat voor een kruisbeeld stond. Toen
ik opstond zag ik dat mijn bril op straat lag en er allemaal auto’s
overheen reden. Ook met mijn fiets ging het niet goed. De voorvork was
doorgebroken. Ik kreeg een andere fiets die veel te klein was. Ze
maakten mijn pedalen op een grotere fiets en na een wissel kon ik
daarop verder rijden. Ondertussen lag ik al minuten achter en ik moest
proberen om op tijd binnen te komen, dus nog zo’n 45 kilometer alleen
rijden. Ik haalde gelukkig nog iemand in die ook soms over kon nemen
dus hoefde ik niet alles alleen te rijden. We bereikten de finish na 17
minuten, wat veel te veel achterstand was. Ik mocht de volgende dag
niet meer starten.

Al met al waren de benen goed, maar ik had geen geluk. Het was een leuke ervaring en ik heb er veel van geleerd.

Schijndel

3-9

Vandaag
de thuiswedstrijd voor de club. Het was dus belangrijk dat er een van
Schijndel won. Het had de gehele ochtend geregend en het parcours was
spekglad. Voorzichtig in de bochten dus. Er waren niet veel
vertrekkers, een man of 35. De eerste paar ronden had ik niet echt
goede benen. Maar na een paar ronden werd de wedstrijd geneutraliseerd
omdat een ploeggenoot achterop de achterrijwagen was geknalt. Na de
herstart ging het een stuk beter. Ik probeerde het een paar keer maar
kwam niet echt weg. Toen ik werd teruggepakt reed er een ploegmaat weg
met 3 anderen. Hij loste ze en reed de rest van de wedstrijd alleen. Ik
dacht dat het gat groot genoeg was dus probeerde nog uit het peloton
weg te rijden. Twee ronden voor het eind kreeg ik de ruimte en ik kwam
nog dicht op mijn ploegmaat Geert. In volle vaart kwam het peloton nog
bijna op mij terug en ik won met een banddikte de 2e plek.

Omloop van Mandel-Leie Schelde

2-9

Er
stond weer een grote wedstrijd op het programma in Belgie. We stonden
aan het vertrek met 192 man. Niet weinig dus van voren rijden was
verstandig met 7 lastige beklimmingen waaronder de Oude Kwaremont. Het
begin reed ik goed van voren en probeerde ik ook nog een aantal keer
mee te springen. Na 30 kilometer ontstond er een kopgroep met daarbij
Geert. Net voor de Oude Kwaremont sloten we aan. Na de Oude Kwaremont
was het peloton weer gebroken. Ik kwam in de tweede groep. Net voor de
Patersberg sloten we weer aan. De Patersberg was een zeer lastige berg
met kasseien met een steilste stuk van 20%. Ik zat te ver van achteren
en kwam achter iemand te rijden die te langzaam reed. Voordat ik er
voorbij was was het gat met vooren al geslagen. Ik kwam met 2 anderen
te rijden tussen de eerste en de tweede groep. Na een tijdje kwam de
tweede groep terug op ons. Ik reed ook nog eens lek. Omdat het heel
lang duurde omdat iedereen me voorbij reed kwam ik in de derde groep.
Aangekomen op de plaatselijke ronden moesten we stoppen. Ik ben
ongeveer als 80e geëindigd.

 

Voor al uw commentaar

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.